tisdag 14 december 2010

Ett litet steg på vägen till bättre självkänsla

Jajamen! Nu är det definitivt hög tid för ett nytt inlägg. Tänkte skriva lite om självkänsla idag och berätta om ett trick som faktiskt har funkat för mig.

Fundera på vad du brukar få komplimanger för, exempelvis, fina ögon, fin rumpa, fint hår... ta åt dig, titta i spegeln på just den kroppsdelen du själv fått mycket beröm för. Märk sedan hur du tittar på resten av din kropp, hur allting faktiskt passar ihop och harmoniserar med både din personlighet och hela ditt utseende.

Bara för att dra ett exempel. Jag har fått mycket beröm för mina ganska stora och fylliga läppar. Jag ställde mig framför spegeln, tog på mig lite läppglans och studerade mina läppar. Insåg då att de faktiskt är, ursäkta ordvalet, men fucking gorgeous. Sedan märker jag hur min blick istället dras till mina ögon... Som jag då upptäcker att de faktiskt också är väldigt fina. Jag backar lite från spegeln och ser mina mörka och markerande ögonbryn som faktiskt ramar in mina ögon på ett fint sätt. Backar jag lite igen så ser jag att min kropp, som jag annars tyckt varit lite väl kurvig faktiskt passar mig.
Ja, jag har insett att jag faktiskt är väldigt fin, precis som jag är just nu. Att man sedan kan förbättra saker är en helt annan sak.

Mitt tips till dig som inte känner dig särskilt vacker är att först och främst titta efter sådant du fått komplimanger för med ditt utseende och kanske sedan försöka förstärka det. Då jag är väldigt nöjd med mina läppar är jag noga med att alltid ha ett läppglans eller lepsyl nära till hands för att både vårda och framhäva mina läppar.
Just DU, kanske har en superläcker rumpa, vackra ögon, eller varför inte superfint hår. Se till att ta hand om de kvaliteér du faktiskt har så kan jag lova att hela du kommer utrstråla en helt annan självsäkerhet än innan.
För visst är det väl så att när man känner sig fin, vacker, snygg, läcker, whatever, stärker din självkänsla, väldigt mycket!??

Framhäv dina kvaliteér! Det är mitt bästa tips, det kommer sakta men säkert stärka din självkänsla.

Lycka till alla vackra människor därute!

Inga kommentarer: