fredag 31 juli 2009

Segling och Carolina

Min pojkvän står och stryker sin skjorta i morgonfrilla, en t-shirt och kalsonger. Det ser riktigt gulligt ut och jag tror att det är dagens syn. Det har jag aldrig sett tidigare.
Idag ska jag ut och segla. Jäklar vad jag ser framemot det för det är något som jag aldrig tidigare har gjort, visst har jag åkt båt men aldrig seglat. Hoppas inte att det gungar för mycket för då vet jag en som kommer ligga över babord och spy. Ingen mening med att ta en sjösjuketablett heller för en sådan kan ju förstöra en hel dag. Man blir ju så trött och hängig av dem och vi ska bara segla i typ två timmar. Jag får helt enkelt stå ut med att må lite illa.
Får förbereda mig med en stadig frukost.


Nu kommer kommentarerna av boken Ego Girl och som ni säkert alla förstår så är det Carolina Gynnings självbiografi. I den berättar hon om sitt vilda liv som modell, om sin tid i Big Brother-huset, sina stormiga och många förhållanden och hur hon jobbat sig upp till den fantastiskt framgångsrika människa som hon är idag.

Boken är otroligt ärlig och rak och hon chockar en varje gång då hon berättar om sina upplevelser innan sitt kändisskap i Sverige. Så otroligt mycket den kvinnan har gjort och varit med om trots att hon är så pass ung som hon är.

Själv kan jag inte känna igen mig något i Carolina Gynnings personlighet men jag har helt klart fått bättre förståelse för folk som är som henne. Folk som tar mycket plats helt enkelt.
Jag kan ärligt säga att jag inte varit så förtjust i Carolina Gynning innan jag läste den här boken då jag som säkert många andra uppfattade henne som en "blond bimbo med stora silikonbröst" men det var verkligen smart av henne att skriva en bok så att man fick lära känna den riktiga Carolina.
Dragen man sett henne göra som att plocka bort alla sina extensions och plocka bort silikoninläggen har säkert många bara sätt som ett tecken på uppmärksamhet men det enda hon ville var ju att bli accepterad. Fan vad hemskt egentligen att folk inte kan acceptera varandra som de är. Det är ju helt fruktansvärt! Jag tycker det är så synd också att hon nu tvingas att stänga ner sin blogg på grund av omogna, avundsjuka människor som inte kan acceptera att andra är annorlunda än just de själva. Har man bara en bild i huvudet över hur en människa ska vara då eller vad fasen har man för problem? Näe, det är helt sjukt att man ens kan ta sig ord i mun innan man vet något om situationen. Då har man ingen stolthet kvar när man börjar klanka ner på andra människor som man inte känner.

För att inte förglömma så är ju Carolina även en fantastisk konstnär och hade jag haft pengar hade hennes konst helt klart fått hänga hemma hos mig.

Jag säger bara, YOU GO GIRL!
Nog för mig!
Puss<3

Inga kommentarer: