torsdag 29 april 2010

En längtan så stark

Idag sticker inga solstrålar mig i ögonen. Istället för en klarblå himmel ser jag ett tjockt molntäcke som sprider sig överallt. Man blir sugen på att bara ligga inne och lata sig en dag som denna. Trots det så får jag ingen ro överhuvud taget. Jag känner mig alltid så rastlös nu för tiden. Varför vet jag faktiskt inte.

Igår hämtade jag mitt pass på polisstationen och resan till Turkiet är även betald. Allt är fixat och klart inför det så nu är det bara att invänta och längta. Jag längtar så galet mycket. Tänk att bara få ligga där på Kleopatrastranden eller Östra stranden och höra vågornas brus, känna den varma sanden mellan tårna och folk som kommer och severar dig dricka titt som tätt.
Att vi dessutom ska åka i slutet av juni innebär också att det är perfekt temperatur, mellan 30-35 grader.

Kan inte annat än att längta!
Puss

Inga kommentarer: