fredag 30 april 2010

Grön av avundsjuka

Jag kan inte bli annat än avundsjuk när jag läser om allas planer för kvällen. Det är valborgsmässoafton och jag ska jobba natt. Inte det roligaste kanske.
Känns i alla fall någorlunda bra att det inte varit toppenväder idag. Knappt jag varit utanför dörren eftersom att jag sov till klockan 14. (Tvungen att vända på dygnet).
Vi var nere på Özen och handlade lite smått och gott. Fick med mig lite Satsumas hem. Hoppas de är saftiga och inte sådär torra som de kan vara ibland.

Lagade lite finmiddag idag med lax, råstekt potatis och passionsfruktsås och det blev faktiskt succé. Trodde inte att jag skulle lyckas lika bra som min kära vän Michaela men det var faktiskt i klass med det vi käkade på nyårsafton. Känner mig lite stolt^^.

Inte särskilt bra att jag redan börjat gäspa med tanke på att jag ska jobba till 06 imorgon, det lär bli mycket att göra inatt till på köpet.
Nåväl, jag ska nog sätta på lite kaffe och sedan läsa lite.

Till alla er lediga människor därute: Ha det så roligt ikväll!
Puss<3

1 kommentar:

Michaela sa...

Vännen då. En lätt men ändå lyxig måltid att göra. Klart du fixade det ;D