onsdag 19 november 2008

Ny blogg, Nya tag

Ja, det är väl så det heter. Nu tar vi nya tag och satsar stort. Haha, vi får väl se hur det blir med den saken.
Jag vet inte varför jag ger upp bloggandet emellanåt. Förmodligen beror det på att det inte händer något i mitt liv, eller så gör det det bara att jag inte har förmågan att skriva ner det. Fast vem vill egentligen läsa om hur man i detalj genomlevde dagen i skolan och sådant? Nej, det är nog ingen blogg jag skulle läsa iallafall.

Jag får helt enkelt bredda mig lite. Prata om intressanta saker. Sådant som skapar debatt. Hm, låter ju verkligen som jag... NOT!

Jag förstår inte de som hinner skriva 3-4 inlägg om dagen. Jag har knappt tid att skriva ett. Men det är ju bra att skriva har jag hört. Både psykist och fysiskt. Hjärnan får jobba och så får även fingrarna. Det är ju ingenting som går upp emot rejäl fingerstyrka. Möta en bloggare i tumbrottning det vill du inte;). Då utmanar man ödet.


Jao, jao... idag var vi på Bauer iallafall. Ska ju ha ett samarbete med floristprogrammet i kursen brudklädseln. Jag har alltid sådan tur. En härlig tjej vid namn Elin ska fixa mitt blomsterarrangemang. Hon verkade jätteduktig och hon var verkligen supertrevlig.


Jag kan även meddela att jag från och med nu struntar i basketen. Det är ingenting för mig längre. Jag säger det med sorg i hjärtat men så är det. Jag känner inget sug efter det längre och jag har definitivt inte tiden att spela match varje helg och träna 3 ggr i veckan. Det funkar helt enkelt inte.

Från och med nu ska jag satsa på mina älskade vänner. Jag saknar verkligen det vi hade och hoppas att vi kan hitta tillbaka till varandra så småningom.

Vill också säga att Tova är den underbaraste människa jag vet och till på köpet så sjunger hon som en ängel.



Nu ska jag lägga mig å läsa.

Just nu: Snömannen av Jo Nesbo(ö)

Kanon

Inga kommentarer: