fredag 25 december 2009

Obligatorisk utgång?

Är det obligatorisk utgång på juldagen? Isåfall, varför känner jag mig så opepp?
Jo, det kan jag svara på!
1. Jag har fått två gigantiska finnar på vänstra ansiktshalvan som trots diverse concealer, foundation och puder kvarstår och lyser med sina bländande röda nyanser.
2. Jag är fattig efter all julshopping och på alla krogar kommer det vara dyrt inträde.
3. Jag har ingenting att dricka. (Jag vet, det låter fjortis men vem vill festa på julmust?)
4. Jag har inga festkläder.
5. Det är fruktansvärt tråkigt väder ute. Spöregn, slask, is, skit, blää.

Varför är alla andra så peppa då? Jo, för att de helt enkelt är mycket piggare än mig.
Blir det någon utgång för mig då? Det vet jag inte än!

Tv:n eller krogen? Just nu leder tv:n.

Inga kommentarer: