torsdag 20 maj 2010

Bakom mina solglasögon

Jag är verkligen inte van vid att bära glasögon. Då menar jag sådana glasögon som inte är mörka som man vanligtvis brukar kalla solglasögon.
När jag har solglasögon på mig har jag en liten dålig ovana och det är att jag brukar gå och tjuvkika på folk eller sitta och spana på en uteservering gömd bakom mina solbrillor. Igår när jag sprang på stan i mina vanliga glasögon kom jag på mig själv med att göra samma sak.
Jag gick och vrålstirrade på folk som till min förvåning vrålstirrade tillbaka. Jag kunde inte förstå varför men efter ett tag kom jag ju på mig själv och då kan jag säga att mina kinder blev blossande röda. Jag har alltså gått och stirrat på folk utan mina solbrillor på. Jag trodde att mina vanliga glasögon var solglasögonen.

Nyfiken i en strut som jag är så är detta förmodligen ett misstag jag kommer göra om, med eller utan solglasögon.

1 kommentar:

Jennifer sa...

Hej!
Vet du var man kan köpa sådana glasögon som är på bilden? :)
skriv kommentar tillbaka om du känner för det :P
www.theoneandonlyjennifer.blogg.se
kram