fredag 7 maj 2010

Why don't you name it FJORTLOG?

Herre GUUUUD! Hur många människor är det egentligen som har en blogg här i Sverige? Säkert hälften av Sveriges befolkning!
Nu har det tydligen kommit något som heter soclog(?) och det verkar gå ut på att få kommentarer, lägga upp bilder och få vänner. Hm, är detta nästa stora grej inom bloggvärlden? Låter mer som någon form av bilddagboken.
Men, men, en perfekt samlingsplats för alla fjortisar som vill börja blogga och bara skriver "asså, ba, typ, vet ni vad jag gjorde idag det var så himla pinsamt jag gick förbi en kille och så sa han hej och jag ba asså gud vad pinsamt och jag bara gick förbi". Sådana som inte vet hur man använder punkt och diverse skiljetecken och allt annat som underlättar för de som ska läsa bloggen.

En blogg är ett kanonsätt att föra fram sina åsikter, hålla familj och vänner uppdaterade om vad som händer i ens liv och så vidare men ibland sitter man enbart och suckar när man läser vissa bloggar. En del har verkligen INGENTING intressant att säga, inget underhållande på något sätt och de är absolut oläsbara.
Kanske har jag blivit för "vuxen" för att förstå fjortisspråket? Det kan ju faktiskt vara anledningen.

My GOD, jag börjar bli gammal!
Puss

Inga kommentarer: