torsdag 6 maj 2010

Svartsjuka kontrar lycka

Tillbaka i Oskarshamn på ett litet besök...

Idag har jag känt att en liten form av svartsjuka börjat ta vid. Mina kära vänner, Tova och Sandra åkte nämligen iväg till huvudstaden idag för att se Lady Gagas konsert i Globen i morgon.
Dock blev jag superlycklig när jag under en av mina raster på jobbet satt och läste i Metro och såg en artikel där det stod att hon skulle komma tillbaka till Sverige och det så tidigt som i november! Kan ni gissa vart? Jo, nämligen till Malmö, endast 7 mil ifrån mig. Jag blev så jäkla lycklig när jag såg det och då ska jag fasen se till att vara där. Kanske kan bli en födelsedagspresent från någon då jag fyller 20 just i november?;) Haha.



Ska bli spännande att se vad som händer till hösten. Känns skönt att inte riktigt veta, jag behöver bara få leva i nuet.
Har ju planer på att söka in till Polishögskolan, men vi får se om jag hinner göra allt som behöver kompletteras till min ansökan. Jag behöver läsa till historia och dessutom göra högskoleprovet. Bättra på fysiken är ju också ett måste då man kommer mötas av tuffa och fysiska utmaningar. Det psykiska vet jag inte om man kan göra så mycket åt. Man är ju som man är helt enkelt. Det enda man kan jobba med är ju sin självkänsla. Att man är trygg i sig själv när man väl sitter där en dag framför erfarna poliser och psykologer och ska svara på kanske inte fullt så lätta frågor.
Jag har ett mål att jobba emot, men hinner jag inte med allt så är det inte hela världen. Då är det ju bara att söka i vår istället. I'm still young och har helt klart tiden för mig.

Puss puss

Inga kommentarer: