onsdag 10 december 2008

Deppig

Ja, det är just vad jag är. Det blir ju aldrig ljust ute. Jag behöver sol.
Så har jag migrän också. Spymigrän, fy fan vad synd det är om mig.
Gaah, blir galen på mig själv också. Jag får fan inte deppa ihop i år igen. Får inte, får inte, får inte.
Har föresten läst en helt okej bok, väldigt lättsam och lättläst.
Den heter Gör vad du vill och är skriven av norske författaren Erlend Loe.
Den handlar om en 18-årig tjej, Julie som förlorar hela sin familj i en flygolycka.
Sekunderna innan planet som hennes familj sitter i störtar får hon ett sms från sin pappa där det står: Vi störtar, älskar dig, gör vad du vill.
Julie bestämmer sig för att ta sitt liv. Och detta ska inte ske på något "vanligt" sätt utan hon vill att hennes självmord ska bli ihågkommet. Hon försöker på många sätt men lyckas aldrig riktigt.
En i grunden rätt sorglig bok om man tänker efter, ändå kan man inte hålla sig för skratt tack vare Julies komiska och lite underliga karaktär. Helt klart läsvärd. En liten solstråle i den gråa vardagen.

Inga kommentarer: