onsdag 10 december 2008

Nyårslöfte numero uno


Jag har kommit på ett nyårslöfte som naturligtvis inte får glömmas bört. Därför ska jag dokumentera det här och nu.

2009 ska jag inte ha så jäkla höga krav på mig själv. Jag ska ta dagarna som de kommer. Orkar jag inte plugga så orkar jag inte det. Jag kan inte hålla på att köra slut på mig själv så som jag gör. Vad gör det att "bara" få G? Man behöver faktiskt inte alltid ha MVG och VG. Det är inte hela världen om man får ett G på något för det är faktiskt också ett betyg.

Det går att lyckas utan en massa MVG.

Jag vill alltid må som jag mådde när jag såg den här fantastiska solnedgången ute i öknen i Egypten. Har haft migrän 2 gånger på en vecka, det känns lite väl mycket. Känner mig dessutom alltid trött, ont i magen och så vidare. Jag tror att detta kommer för att jag sätter så höga krav på mig själv som jag inte klarar av att nå upp till, och då mår jag helt enkelt dåligt. Enkel matematik. Nu får det fasen vara slut på det här. Sedan säger jag absolut inte att jag ska skita totalt i plugget men jag måste på något vis lära känna mig själv mer. Känna efter vad jag klarar av och inte. Glad att det bara är en termin kvar nu. Sedan ska Alexandra leva livet ett tag. Det är hon faktiskt värd.

Andra nyårslöftet kommer som alltid att vara att gå ner till 65 kg och stanna på den vikten. Men det är prio två. Först och främst måste jag börja må bra igen.

Måste tillägga att min pojkvän är ett oerhört stort stöd för mig. Utan honom vet jag inte vad jag hade gjort. Tack min älskling, för att du finns.

Ska försöka smita ut på en långpromenad om ett tag. Huvudvärken kanske blir bättre om jag får lite frisk luft.

Saknar mina två värmlänningar också, vi måste bege oss uppåt snart för att hälsa på dem.

Ciao!

1 kommentar:

Maria Roth sa...

Bra nyårslöfte det där, tycker jag :)

Och jag är med på det där med viktnedgång. Vi kanske kan börja gå ut och gå tillsammans några dagar i veckan? =)