torsdag 11 december 2008

Det här känns rätt


Idag är jag glad. Hade en så otroligt go kund idag som verkligen motiverade en på något sätt. Peppade upp mig när jag var på väg att ge upp. Mitt yrke är ju faktiskt så himla fantastiskt roligt. Sedan spelar det ingen roll vad lärare hit och lärare dit tycker och tänker. Jag vet att jag kan ta bra hand om mina kunder och ge dem jättefina frisyrer och i slutänden är det ju det som räknas. Dessutom vet min handledare att jag är duktig.
Lärare är lärare och så är det. De kör på sina traditionella metoder som man egentligen inte använder särskilt ofta ute i verkligheten. Dessutom har de ju sina favoriter som de tror att de är så duktiga på att dölja men nej, det märks jäkligt tydligt.
Det känns som att lärare fortfarande ser en lite som man var i ettan. Sure, jag har väldigt seg startsträcka men rätt som det är så bara släpper det och så går det automatiskt. Det känns som att det har släppt lite nu.
Jag ska bli frisör helt enkelt. Detta är jag ämnad för, för jag har även mer än kunskapen att klippa ett hår. Jag har personligheten också som gör att jag kan ta hand om mina kunder på ett sätt som inte alla kan.

Tack för mig