onsdag 6 januari 2010

Löpband, bubbelbad och simbassäng

Idag har det varit träning på schemat hela förmiddagen.
Jag började mitt pass på löpbandet och joggade i 30 minuter. Så skönt med löpband när man inte kan jogga utomhus men jag kan dock säga att jag tycker det är jobbigare att springa på löpbandet jämfört med att springa utomhus. När man springer på löpbandet så blir man så himla fokuserad på hur länge man har sprungit och vilken medelhastighet man håller och så vidare eftersom att du hela tiden kan se det på skärmen framför dig.
Jag slängde över handduken idag för att slippa se den där tickande klockan som verkade gå så himla sakta, satte hörlurarna i öronen och höjde musiken. Då kändes det nästan som vanligt, det var bara att jogga på.
Därefter blev det lite gym, jag har tappat jättemycket i styrka nu eftersom att jag slarvade med styrketräningen i december. Man tappar så himla fort och det är synd när man jobbat så hårt tidigare månader.
Jag avslutade passet med lite simning, bubbelbad och bastu. Det var så skönt och avslappnande. Perfekt kombination att gå ner till bubbelbadet när man tränat klart och känna alla muskler slappna av igen. Jag tror att det hjälper till att minska träningsvärken så det är ett tips till alla er som lider av träningsvärk!

Ikväll blir det promenad med min lilla älsklingshund Lotta. Ut i kylan och snön. Härligt!

Inga kommentarer: