torsdag 28 januari 2010

S N Ö

SNÖÖÖ, jag säger bara S N Ö!
Dagen började med att jag fick skotta bort en cirka en och en halv meter hög snömur som plogbilen sett till att göra utanför vår garageuppfart. Jag klagar absolut inte på snöröjningen, jag vet att ni gör vad ni kan men jag kan säga att det var grymt svettigt att skota snö. Det var verkligen inte igår man gjorde det. Rena träningspasset faktiskt. Efter cirka 15 minuter hade jag lyckats gräva mig ut och då var det dags för att ta sig an bilen som hade cirka 2decimeter snö på sig. Stackars min lilla pärla vad han måste ha frusit. Jag tog en stor sopborste och borstade av honom och efter många om och men började man ana den blåa lacken under all vit snö.

Jag blir förbannad på de idioter som kör som galningar när det är så jäkla halt och snöigt. Jag körde cirka 40 km/h på en snorhal raksträcka där det är 50 egentligen och trots det hala väglaget kör en Volvo om mig i full fart. Jag fattar inte hur vissa förare kan vara så egoistiska. Tänk om han hade fått sladd eller vad som helst och åkt rätt in i min bil. De riskerar inte bara sig själva utan andra när de gör sådär. Ursäkta uttrycket men dumma jävla idioter!

Nåja, dagen har faktiskt varit riktigt bra och jag har fått reda på en hel del roliga saker som kommer hända om cirka en månad. Nu blev ni nyfikna va;)?
Jag lovar att jag kommer avslöja mer nästa vecka när allt är spikat och klart.
Gud, vad jag längtar!

Puss puss

Inga kommentarer: