torsdag 21 januari 2010

Ny kost och-träningsform

På måndag ska jag testa en ny tränings och-kostform. Jag kommer framförallt fokusera på förbränning vilket innebär löpning, cross-training, spinning, snabba promenader och styrketräning. När det gäller styrketräning kommer jag köra snabba rörelser med lätta vikter och hålla ett högt tempo mellan övningarna. Det ger långa, fina och slanka muskler.
Kostmässigt kommer jag att gå på en GI-diet. Egentligen vill jag inte kalla det diet för det låter så hetsigt och dumt och som att jag ska banta vilket jag alltså inte ska. Jag ska bara bli sundare och få mer ork till min träning och till min vardag.
För er som inte känner till det så innebär en GI-diet att man utesluter kolhydrater i sin kost. Eftersom att kroppen annars först börjar förbränna kolhydrater så kan den ge sig på proteinerna direkt vilket påskyndar förbränningen.
Till att börja med kommer jag att testa detta under en 4-veckorsperiod och trivs jag med det så kommer jag helt klart att fortsätta.
Godis och chips kommer jag helt utesluta eftersom att det både är riktiga kaloribomber och kolhydratsrika. Jag hoppas att suget efter det kommer att försvinna inom cirka 2 veckor när "gifterna" gått ur kroppen.

Det ska bli spännande att se vad som kommer att hända i kroppen.
Jag kommer ge tips på enkla GI-recept och det första kommer du hitta här på måndag.

Inga kommentarer: