onsdag 27 januari 2010

Positiva tankar

Grymt sent inlägg idag också men det har varit full rulle hela dagen faktiskt.
Idag känner jag mig glad på något sätt. Ingenting känns omöjligt längre och jag tror faktiskt att det är så man måste tänka här i livet. Man får inte nedlåta sig själv att tro att man inte ska lyckas med någonting eller drabbas av den klassiska tanken "det går inte". Allt går, bara att man för att vissa saker ska gå måste anstränga sig lite extra och det är jag beredd att göra. Jag måste vara beredd att göra det för det är något som gör mig glad.

Idag käkade jag en smarrig Kycklingsoppa a lá Alexandra.
Här kommer receptet och som vanligt är det superenkelt och med billiga ingredienser!
Du behöver till 2 portioner:
0,5 liter vatten
1 tärning fiskbuljong
1-2 kycklingfiléer
100 gram räkor (om man vill)
1 morot
Champinjoner efter tycke och smak
Broccoli efter tycke och smak
Saft från 1/2 pressad lime
Salt

Gör såhär:
1. Koka upp vattnet och buljongen.
2. Skiva kycklingfilén i små tärningar, dela också upp broccolin i buketter och skiva champinjonerna.
3. Häll kycklingfilén, broccolin och champinjonerna i det kokande buljongvattnet och låt koka i 10 minuter.
4. Häll över limesaften och låt därefter soppan koka ytterligare 5 minuter.
5. Klart! Toppa soppan med lite räkor.

Måltiden är färdig på en kvart och jag kan lova dig att den är riktig mustig och du kommer att bli mätt! Enligt mig passar den här måltiden bäst till lunch men den kan även avnjutas till middag.

Lycka till i köket!
Puss

Inga kommentarer: