tisdag 14 april 2009

Jobba gratis och dålig planerare, that's my future!

Det där med att starta eget företag verkade så lätt. Nu när man läser i böcker och på internet om det verkar det som att man bara betalar en massa avgifter hela tiden. Men jag då? Ska inte jag få några pengar när jag sliter så hårt hela dagarna? Känns som att det inte kommer bli något över liksom. Bara kostnader hela tiden. Det verkar sjukt läskigt. Tänk att bara jobba och jobba och jobba utan att få någonting för det utan alla pengar går till staten. Fy fan, vem skulle jobba gratis liksom? Hur roligt man än tycker det är så gör man väl det inte gratis? Någonting vill man ju få för det i alla fall.

Jag har föresten kommit på att jag är världens sämsta planerare. Det är inte min grej. Jag gör saker när det faller mig in men säger jag till mig själv att nu ska jag göra det här och det här så kan jag säga direkt att det inte blir av. Något som jag måste lära mig. Helt klart. Dock har jag redan försökt med allt. Jag har skrivit upp och gjort listor och planerat mina dagar men de har jag liksom tappat bort mig i efter bara en liten stund och helt plötsligt gör jag någonting som jag absolut inte skulle gjort egentligen. Men, men, man är väl som man är och that's it. Jag är rätt impulsiv av mig, så är det bara.

Inga kommentarer: