onsdag 15 april 2009

Kärlek är inte lätt...

Idag låg jag och drog mig riktigt länge i sängen. Det kändes extra skönt idag.
Solen skiner ute vilket är underbart. Man får lite mer energi än vanligt.
Ibland förstår jag mig inte riktigt på människans instinkter. Som till exempel om man har blivit lämnad av någon som varit riktigt taskig mot en. Många sörjer att de har förlorat den här elaka personen. (Skulle förmodligen jag också göra). Den instinkten förstår jag mig inte riktigt på. Man borde väl snarare vara glad att man slipper den där elakingen? Förvisso har man säkert varit kär i den här personen men ändå. Ibland tror jag att man som människa förlorar sin stolthet lite. Hoppas verkligen inte det här missförstås nu för jag skulle själv känna såhär om jag råkade ut för det, det vet jag. Men när man sitter och tänker efter och filosoferar lite så låter det ju faktiskt lite konstigt. Sörja någon som inte har uppskattad dig som den du är, någon som på ett eller annat sätt varit taskig mot dig. Tjaaa, så här svart på vitt låter det ju konstigt men det är ju så det är i verkligheten. Man är så rädd att förlora den här personen. Rädd för ensamheten den lämnar efter sig.

Bara en tanke som kom över mig...

Inga kommentarer: