tisdag 20 oktober 2009

Träningsnarkoman?

Jag blir galen av att sitta hemma en hel dag. Jag vet inte om det är en bra eller dålig egenskap. Jag vill hålla igång hela tiden nu för tiden och att jag blivit lite av en träningsnarkoman är väl ingen hemlighet. Idag tvingade jag mig själv att stanna hemma från gymmet men det kliade verkligen i benen att få aktiveras. Jag vet, det här låter katastrofalt men oroa er inte. Så långt har det inte gått och jag har faktiskt vilat nästan hela dagen idag. Var bara ute och gick i det härliga höstvädret. Jag mår bra av att träna, kroppen känns ren och fräsch efter ett träningspass, som att man fått ut allt som inte ska vara där.
Det är ingen fara när jag har haft något att göra, som i lördags när jag jobbade hela dagen. Då tänker jag inte så mycket på att jag vill träna utan gör det jag ska. Men när man bara ligger här hemma på soffan framför en film så känner jag bara att jag hade kunnat göra något annat. Som att träna då till exempel som jag gärna väljer nu för tiden. Jag är visst lite freaky. Det är helt klart en kick att träna.

Jag har varit ganska tjurig idag, tror det beror på att jag just inte har gjort något idag. Då kan man ju inte bli annat än uttråkad och tjurig. Såklart är det mitt eget fel att jag inte hittat på något men hjärnan kunde helt enkelt inte komma på annat än filmtittande.
Tittade på Underbar och älskad av alla och Om jag vänder mig om. Två väldigt bra svenska filmer som är rekommenderade av mig.

Måste bara berätta om en sak som hände igår på körlektionen som jag glömt berätta. Poliser är lite crazy i huvudet. Polisbilen kommer alltså och kör på en enkelriktad väg och kör rätt ut framför min bil så vi får tvärnita. Mitt inne i stan. En del poliser verkar verkligen inte kunna trafikreglerna eller så tar de sig bara friheter. En sak om de hade haft uttryckning men de genade bara till polishuset. Poliser kan visst också vara idioter och trafikfaror.

Ha en bra kväll!

Inga kommentarer: