onsdag 5 augusti 2009

Saxar och bio

Idag har faktiskt varit en ganska givande dag. Måste säga att Kent på Cutrin är den trevligaste försäljaren jag någonsin mött. Han var inte bara trevlig mot mig för att få mig att köpa grejer utan han var trevlig på riktigt. Fler sådana försäljare tack. Fick köpt några saxar i alla fall och det är ju faktiskt välbehövligt som frisör (!:P) men fy fasen vad dyra de är. Bara en utav saxarna kostar 2500 kronor och då är den ändå "medelmåttig" om man ser det ur ett prisklassperspektiv. Men jag gissar på att det är så i de flesta branscher. Är man kock och vill ha bra knivar och kastruller får man nog också ge en rejäl slant för dem, är man målare kan man nog även få ge en slant för kvalitetspenslar och så vidare. Nåja, jag är i alla fall väldigt nöjd med mina köp och jag kan ju säga att jag lär använda dem flitigt. Saxen på bilden är av den modellen som jag köpte. Det är typ den mest ergonomiska sax man kan köpa då den även har rörlig tumring.
Bilden är tagen från www.ukhairdressers.com.

Har även varit på bio med mamsen idag. Sommaren med Göran såklart, den förmodligen mest aktuella svenska film just nu med bl.a Peter Magnusson och David Hellenius. Antagligen ingen som missat den. Måste säga att det var en riktig myspysfilm samtidigt som den var rolig. De flesta karaktärerna var riktigt charmiga och filmen kändes på något sätt äkta.
Helt klart glad att jag såg den och jag rekommenderar den varmt. Det är en riktig sommarfilm så passa på att förlänga sommaren lite med att se Sommaren med Göran!

Imorgon blir det Borgholm och Rix Fm Festival i Kalmar.
Erik Hassle!^^

Inga kommentarer: