måndag 10 augusti 2009

Sömn, klippningar och färg på nya tröjan

Idag fullkomligt studsade jag ur sängen trots att klockan bara var halv åtta. Det konstiga är att jag inte ens minns om jag somnade snabbt igår eller om jag låg och vände och vred mig. Jag menar, man brukar ju komma ihåg om man somnade fort eller om man inte gjorde det?
Jag tror jag fick min 8-timmars dos av sömn ändå och jag tror det var därför som jag var så pigg.
7-8 timmar är visst vad man ska sova per natt, annars blir man bara trött. Inte mer, inte mindre.

Dagen har gått riktigt fort även att den spenderats på jobbet från 9-19. Bara klippningar idag och trots det har jag lyckats få färg på min nya tröja. Det är ett helvete att få bort. Om det går bort. Sådär kul.
Kan i alla fall glädjas åt att mina nya saxar och verktyg kom idag och de är verkligen skitbra! Superbekväma att arbeta med.

Har ju glömt att berätta vad boken som jag läser heter. Den är skriven av den mycket aktuella författaren Mons Kallentoft och heter Sommardöden. Jag kan säga att än så länge är jag inte besviken och den är väldigt lätt att läsa tack vare den bekväma storleken på texten och Kallentofts skicklighet att hitta balansen mellan beskrivning av miljö och karaktärer och själva handlingen.
Säkert en bok jag kommer rekommendera när jag läst ut den.

Ha det underbart!

Inga kommentarer: