måndag 14 september 2009

Helgen

Jag är helt slut efter helgens bravader. Vi har varit iväg på så mycket och det har varit otroligt mysigt.
I lördags var vi på hundutställning i/på(?!) Sofiero. Blev helt kär i rasen Finsk lapphund. Ser ut som små teddybjörnar och eventuellt ska Jimmie skaffa just en Finsk lapphund.
Tidigare har jag tittat på rasen Pinsher. Tycker även de är otroligt fina men utseendemässigt så är de ju precis tvärtemot en Finsk lapphund. Googla det så får ni se om ni inte har koll på raserna.
Senare på kvällen åkte vi in till Helsingborg med Jimmies gamla klasskompis och åt kinamat och var på bio. Beck - Stormens öga. Helt klart godkänd film men gud vad kort en Beck-film blir om man tar bort reklampauserna och Nyheterna.

Igår var vi på hundutsällning igen och då var det bara utställning av Finska lapphundar. Otroligt härliga och gosiga hundar måste jag säga. De verkar väldigt lugna också för att trots att där var så många hundar hörde man inte mycket skällande.
På kvällen gick vi väl också en sisådär 6 kilometer och bara gick och snackade. Det var skönt men även jobbigt.

Idag håller jag bara tummarna för att Jimmies guldfiskar överlever då hans lillebror på 2,5 år tog eget initiativ att mata fiskarna och hällde i ungefär halva burken. Men Carina var snabb med silen^^.

Ha det gott för nu kurrar magen!

1 kommentar:

bellan sa...

hahaha aw nej, stackars fiskarna ^^ min fisk hoppade ut & tog självmord ? :S haha.