tisdag 29 september 2009

Tankar

Jaha, så då var det tisdag. Ännu en dag närmare tills det händer något kul.
Vädret är kanonfint och jag har precis varit ute och övningskört. Det gick riktigt bra förutom ett litet hjärnsläpp. Men, men, det var snabbt glömt och jag kommer aldrig göra om det.
Jag har faktiskt funderat på att söka in till en utbildning i vår. Socionomprogrammet i Helsingborg eller Psykologprogrammet i Lund. Psykologprogrammet kan man väl bara drömma om när man har ett genomsnitt på 17.6 men söka kan man ju alltid.
Känner att jag vill ifrån den här lilla staden och ett frisörjobb verkar i stort sett omöjligt när man inte har gesällbrev. Därför kanske man ska satsa på sin andra dröm här i livet, just att få hjälpa människor att må bättre.
Jag är lätt att prata med, bra på att lyssna och förstå människor. Det känns så rätt just nu.
Sista ansökningsdatumet är 15 oktober så det känns ju lite impulsivt men man kan väl alltid tacka nej om det inte skulle kännas rätt senare?
Bättre att ta chansen och söka än att tänka tillbaka sedan och ångra att man inte sökte?
Eller vad tycker ni?

1 kommentar:

Karin Holmér sa...

Såklart du ska söka!! Man kan alltid tacka nej! =) Bättre att testa söka iallafall, man vet ju aldrig :)

All in bananas nu alex!

Psykologi är sååå intressant! Funderar själv på att bli något inom det. Intressant!