torsdag 12 november 2009

Att säga ja till livet

Ibland tror jag att man måste säga ja oftare. Då menar jag inte att man ska ta på sig hur mycket saker som helst utan jag menar att man måste våga oftare här i livet. Tänk så mycket man missar genom att säga nej. Jag ångrar i alla fall fler saker som jag inte har gjort än saker som jag faktiskt har gjort. Jag menar, även fast det kanske inte var ett särskilt bra val att göra en viss sak så har du i alla fall lärt dig något utav det. Det är min egen erfarenhet och det är verkligen värt att tänka på när man gör sina val här i livet.
Jag tycker att man ska följa sitt hjärta mer än att följa sin hjärna. Hjärnan sätter upp så mycket hinder framför dig som får dig att tveka och tänka på alla risker som finns med att göra något. Hallå, ibland är det faktiskt värt att ta risker!

Go with the flow!
Ciao

Inga kommentarer: