fredag 6 november 2009

Erik borde åka

Buhu, jag blev nästan lite ledsen att Rabih åkte ut från Idol idag. Jag hade inte velat att Mariette skulle åkt heller men liksom det var bara jäkligt konstigt att de två hängde löst. Det var ju som att välja mellan pojkvännen eller bästa kompisen om ni förstår vad jag menar. Omöjligt! Hade jag fått välja hade jag röstat ut Erik. Inte för att han inte är bra utan för att han är så himla oansenlig. Jag tänker inte på honom för fem öre och det är knappt att jag minns hans namn. Skulle han kunna bli en bra artist? Javisst, jag ger honom en skiva sedan är det bye bye. Precis som för alla andra idoler förmodligen. Nej, för min del är det Erik som ska ryka.
Jag är glad att Eddie inte hängde löst idag. Han behövde en liten knuff i ryggen och få känslan av att han faktiskt har fans därute som röstar på honom. Jag förstår inte att folk säger att han är dålig. Visst, jag är inte världens bästa på att bedöma sångröster men jag tycker inte att någon är speciellt udda. Det är ingen som överraskar över huvud taget.
Egentligen så gillar jag inte någon speciellt mycket i år. Alla är så jämna och sedan tycker jag att de är så förutsägbara. Det är ingen som sticker ut till skillnad från förra året då man visste redan från första början att Kevin skulle ta hem allt eftersom att han var så jäkla överlägsen.

Gud, vad mycket Idol-snack det blev men det är ju aktuellt så why not?
Blev en "liten" fika med Tova ikväll. Satt och pratade i 2,5 timme om livet och vad vi ska göra i framtiden. Vårt nyårslöfte ska vara att komma ifrån Oskarshamn. Det ser jag verkligen fram emot! Stockholm, Köpenhamn, Helsingborg, Malmö, Lund, whatever, vi ska härifrån bara;).
Blir det Köpenhamn kommer det skapa lite problem för mig eftersom jag är helt trög på danska men det löser sig väl. Haha.

Ha det gott!

Inga kommentarer: