lördag 7 november 2009

Där där med att plugga...

Jag trodde aldrig att jag skulle säga det men jag har börjat sakna skolan lite. Jag saknar att skriva uppsatser, jag saknar att få betyg, jag saknar att få lära mig nya saker varje dag. Vilken underbar känsla det var när man såg att man hade fått ett MVG på en uppsats som man verkligen gått in för att göra. Då kände man liksom att det var värt besväret, det var värt att sitta flera timmar och fundera, tänka och analysera. Jag är nog en människa som mår bra av att studera. I alla fall studera sådant som jag tycker är kul. Har alltid älskat samhällskunskap, religion, svenska och historia. Det har verkligen varit mina ämnen. Mm, vi får se vad framtiden säger om jag kommer plugga vidare eller inte. Efter jul tror jag i alla fall att jag ska läsa till Historia A på Komvux. Har nämligen hittat en utbildning på Lunds universitet, Mänskliga rättigheter som skulle kunna bli aktuell. Socionomutbildning i Lund eller Helsingborg ligger också varmt om hjärtat just nu. Ska nog prata med Jimmies faster som är studie och-yrkesvägledare. Där kanske man kan få lite hjälp på traven.

Nu ska jag busa lite med mina små katter.

Ciao

Inga kommentarer: