söndag 15 november 2009

Facebook is the shit!

Blir många inlägg idag och eftersom min bror inte sitter vid datorn så får man ju passa på att vara lite datanördig.
Satt och googlade lite och hittade en sida som "samlar på sig" roliga och annorlunda nyheter från olika tidningar såsom Aftonbladet, Expressen ja ni vet.
Där hittade jag en rätt cool nyhet där en ung man omkom ett hiskeligt långt fängelsestraff, nämligen 25 år tack vare sin Facebook-profil. Mannen satt häktad i 12 dagar, misstänkt för väpnat rån. Senare kunde rätten dock konstatera att han en minut innan rånet begicks suttit 13 kilometer ifrån brottsplatsen och uppdaterat sin status på Facebook. Den misstänkta rånaren satt och skrev om pannkakor. Sicken mjukis;). Åtalet lades ner och mannen gick fri.
Facebook är bra jäkla bra alltså men det är en sak jag har tänkt på... hur vet man att det var just den unga mannen som satt och skrev på datorn? Visst fanns det säkert folk som kunde ge honom alibi men varför gav de då honom inte det innan han häktades?;) Hm, bra fråga!

Så se nu till att uppdatera era statusar på Facebook. Det kan vara avgörande.
Mohahaha! Sidan heter föresten www.blasket.se.
Nu är det nog faktiskt läggdags för mig, jag har datanördat mig färdigt för idag.
Ciao på er!

Inga kommentarer: