måndag 16 november 2009

Djuriska instinkter

Nu har stunden kommit då man mest känner att man skulle vilja gå i ide, precis som djuren. Sova resten av vinterhalvåret och vakna upp till en sprudlande, härlig vår. Skulle förvisso kunna tänka mig att vakna upp en stund på jul och nyår men sedan kan man ju gå och lägga sig igen.
Imorse vaknade jag väldigt sent och enda anledningen till att jag vaknade var för att klockan ringde. Hade jag inte haft en väckarklocka hade jag säkert fortfarande legat och sovit om det hade varit lugnt och tyst i huset. För det första, så blir det aldrig riktigt ljust och för det andra... har du inget att göra just den dagen är du inte särskilt motiverad till att gå upp. Vad ska man gå upp till då? Sitta och uggla framför tv:n? Näe, jag sover nog hellre än att sitta och titta på massa skitprogram där en treåring kan gissa vilket det rätta svaret är. Ja, ni förstår vilka program jag menar.
På sommaren kunde man gå ut och sätta sig på altanen och sola eller gå någonstans och köpa sig en glass. Jag vet att det finns mycket man kan göra nu på vintern också men man blir liksom lite blind och slö den här årstiden.

Nu hoppas vi på lite snö som kan lysa upp vårt lilla samhälle^^.

Inga kommentarer: