onsdag 11 november 2009

Så hattifnattigt!

Har ni hört om kommundirektören i Laholm som har köpt in hattar för 18 000 kronor?
Hattarna har olika färger och representerar olika saker och enligt kommundirektören ska de hjälpa bärarna att hitta nya infallsvinklar på problem.
Företaget som har designat dessa hattar har designat och sytt hattarna just till detta ändamål. Först blev jag faktiskt lite full i skratt. Jag tänkte mest, vad är det för lättlurad människa som tror att en hatt ska vara lösningen på problemen? Och att dessutom köpa in de för 300 kronor styck när chefernas chefer strikt har sagt att man ska hålla igen på utgifterna och endast lägga pengar på sådant som absolut är nödvändigt och då dessutom också hålla kostnaderna nere. Lite komiskt faktiskt att se vad olika människor har för prioriteringar. Själv är jag väl inte riktigt så nytänkande än att jag tror att hattar kan göra dig till en kreativare problemlösare. Det känns som lite naivt tänkande. Kunde man inte lagt de 18 000 kronorna på att lösa ett eller vad vet jag kanske två problem istället. Nu har det ju liksom blivit kaka på kaka om ni förstår vad jag menar.

Men, men vi får väl hoppas för kommundirektörns goda ryktes skull att det fungerar och att det blir bättring tack vare hattarna. För att inte förglömma så piffar de ju till de annars så gråa politikerna. Power to the hats!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gillar din blogg