tisdag 10 november 2009

Härlig herre

Jag har fått äran, hör och häpna, att få gästblogga lite här ikväll och självklart så kunde jag ju inte tacka nej till den fina förfrågan :)

Den stora fråga nu då är ju bara vad ska jag skriva om?! Märker att jag är på tok för självkritisk och genom det stänger man ju bara ner sin kreativitet. Men en tanke slog mig idag, eller ja kanske inte tanke utan jag tänkte snarare på en person för att förenkla det hela. Denna person är ingen mindre än den fantastiske Bengt Frithiofsson. Mannen alla vill vara, ha som morfar, pappa, farbror, ja gud vet vad. Och för dig som inte vet vem denna härliga man är så är det den vindrickande herren med mysrösten på TV4. Är HAN inte toppen?! :D Jag menar säg något han inte skulle kunna komma undan med, tror han i många situationer skulle klara sig utmärkt utan några somhelst anmärkningar, och då tror jag inte det är för hans kändiskap, jag menar han har ju trotts allt vart med i programmet "Kändisdjungeln", utan att det är för hans charm men farmför allt för hans oerhört speciella röst.




Ja ja och vad vill jag ha sagt med allt detta svammel om nån myspys farbror i kostym? Tror inte ens jag vet själv. Måste man egentligen alltid ha någon poäng med sitt skrivande? Isåfall är det rätt kört för mig. Tycker det kan vara härligt att bara få skriva om knasiga saker vad än andra tycker och tänker. Men det lilla budskap jag ville få fram var nog bara hur härlig jag tycker Herr Frithiofsson verkar vara!


Tack för mig !
// T

1 kommentar:

Karin Holmér sa...

Bra sagt Tova :) haha. Gutt inlägg!!