lördag 28 november 2009

Generation Fett

Jag har filosoferat lite om det här programmet sedan jag såg det i torsdags. En snubbe vägde cirka 216 kilogram och säger att han aldrig mått bättre. Kan det verkligen stämma? Jag ifrågasätter verkligen detta. 216 kilo, massor av överflödigt fett på hela kroppen... Han kanske mår bra psykiskt eftersom att han vill vara så men tänk på hans fysiska hälsa. Knäna och axlarna måste ju få ta så ofantligt mycket stryk för att bära upp hela den stora kroppen. Och om så inte är fallet så löper han ju en stor risk att få hjärtfel och liknande i framtiden.
Jag har absolut ingenting emot överviktiga och det vill jag verkligen påpeka, jag tycker alla schyssta människor är vackra på sitt sätt men när det blir den här sjukliga övervikten, då blir man orolig. Fetma är ju faktiskt bevisat en utav de farligaste sjukdomarna som finns.
Jag hoppas att den här killen så småningom kan gå ner i vikt när han behöver det, innan han börjar utveckla alla sjukdomar och problem som fetma kan innebära. Jag hoppas han får leva ett långt och lyckligt liv för han verkar vara en underbar person.

Trevlig lördagkväll!

2 kommentarer:

Denise sa...

inte bra för kroppen att bära runt på så mycket fett

Denise sa...

Tack Tack :)