fredag 13 november 2009

Romario

Jag tycker Sverige är ett ganska sjukt land. Jag menar att bara dömmas till 7 års fängelsestraff när man har mördat en person och försökt att mörda 2 andra. 7 år, för att ha tagit ifrån någon sitt liv och gett två andra mardrömmar för livet. Det är ingenting!
Jag är emot dödsstraff men jag är inte emot väldigt långa fängelsestraff. 7 år är alldeles för lite för att ha mördat någon. Det är dessutom en 19-åring som blivit dömd till detta. Han kommer ut när han är 26, då har han fortfarande hela livet framför sig.
Han tog en ung mans liv! Därför tycker inte jag han förtjänar att ha ett helt liv framför sig när han kommer ut.
Näe, det fins inget rimligt straff eller pris för att ta någons liv men nog ska man få lida om man har gjort något så hemskt!

Ni förstår säkert att jag pratar om Romario som knivhöggs till döds utanför en krog på Fridhemsplan i Stockholm. Vi tänker på dig och hoppas att du får vila i frid. 23 år är ingen ålder, du hade många år framför dig.

Rest in peace

Inga kommentarer: