tisdag 10 november 2009

Hur långt ska mobbingen i bloggvärlden få gå? Rättvist bloggande: Ja tack!

Just precis avslutades en diskussion om blogghatare i Malou von Sivers program Efter tio.
Att kommentera anonymt på en blogg för att sedan vräka ur sig en jäkla massa skit på grund utav avundsjuka... ja ni hör ju själva, det är så sjukt fegt och bara ett tecken på att man inte kan stå för det man sagt och bara vill vara elak och såra. Människan är den ondaste varelsen på jorden. En del har ingen etik och moral i kroppen. Vad är det man får ut på att vara så elak? Det skulle faktiskt vara rätt intressant att få veta.
För att ta ett aktuellt exempel om en kommentar som nämndes i tv alldeles nyligen. Kissie skriver ett inlägg i sin blogg eller om det var en kommentar angående Isabella Löwengrips ändrade intressen: "Det är väl inte konstigt att man hellre sitter hemma och äter choklad när man blir nekad att komma in på Sturekompaniet. Du är tjock och vi bor inte i en by i Afrika. Det här är Stockholm. Här funkar det inte att vara tjock". Jag blir så arg och jag vet att det är just därför Kissie skriver sådant. Det är för att vi ska bli arga. Jag tycker det är fruktansvärt att hon blev utsedd till Sveriges kaxigaste blogg och dessutom av tidningen Veckorevyn som jag trodde var starkt emot mobbing och diskriminering. Jag är medveten om att läsarna röstade fram det men någonstans borde väl ändå tidningen ha satt stopp. Hade de ingen koll på innehållet i de nominerades bloggar? Kissies blogg handlar inte om kaxighet. Det handlar om ren och skär elakhet, girighet och ett stort rop på hjälp. Hon lever på att vara elak mot andra människor. Ska det ens gå i ett land som Sverige? Dessutom inspirerar hon många andra unga tjejer till att gå i hennes fotspår. De vet att det är ett säkert sätt att få många läsare och att så småningom tjäna pengar på. Ska det kunna fungera såhär i ett land som Sverige? Ska man kunna tjäna pengar på mobbing som vi i så många år jobbat för att förebygga? Vem ska sätta stopp för det här?
Själv tar jag avstånd från bloggar som Kissies. Jag vill inte vara en del av hatet och mobbingen.

Låt dina tankar flöda! Jag vill veta vad du tycker om detta så kommentera gärna!

Kärlek till alla er som kämpar för ett schysst och rättvist bloggande!

Inga kommentarer: