måndag 8 februari 2010

En hjälpande hand... är det för mycket begärt?

Idag läste jag en artikel i tidningen som gjorde mig riktigt förbannad.
En tjej hade i stort sett ramlat ihop i en snödriva och det var ingen som hade försökt hjälpa henne. Folk hade bara gått förbi henne utan att bry sig det minsta. Vad är det för jäkla egoister som bara går förbi en likblek människa som sitter hjälplös i en snödriva? Är det för mycket begärt att fråga hur där är? Är det för mycket begärt att sträcka ut en hjälpande hand?
Tror man att hon sitter där av egen fri vilja? Näe, det är inte det det handlar om. Oskarshamnare och svenskar överhuvudtaget är så jäkla skygga. Man tar helst av allt inte kontakt med människor man inte känner. Det är så jäkla fegt.
Ligger någon hjälplös i en snödriva är det väl självklart att man går fram och frågar hur det är med honom eller henne? Det trodde jag i alla fall men uppenbarligen finns det människor i den här staden som tänker annorlunda än mig angående medmänsklighet.
Shape up people och var inte så jäkla rädda för att ta kontakt. Den här tjejen kunde faktiskt ha förfrusit om inte hennes mamma till slut hade hittat henne.
Jag hoppas att ni som bara gick förbi henne skäms riktigt mycket över er själva.
Jävligt dålig stil!

Så... är en hjälpande hand för mycket begärt?

Inga kommentarer: