söndag 14 februari 2010

Eviga reklam

Jag har kommit på en ganska intressant sak som jag tror gäller många.
Nästan överallt registrerar man sin mailadress. När man ska beställa kläder, när man beställer en resa, när man registrerar sig på någon hemsida jaa, vart du än ska registrera dig så står det att du ska lämna din e-postadress.
Jag får i stort sätt ALDRIG några vettiga mail som är personligt skriva till mig utan det är endast reklam och de slutar heller aldrig komma. Varje dag får jag cirka 10-15 mail från olika företag och många utav de vet jag inte ens vad det är för något! Ibland känns det som att företag delar med sig av registrerade mail-adresser för en effektiv och smidig marknadsföring. Man vet aldrig vad de har för slugt för sig. Men, men, no harm done förutom att man blir lite besviken varje gång man öppnar sin inkorg och inser att det bara är en massa reklam.

En skräppostlåda; Ja tack! (Synd att det inte hamnar där bara)

Inga kommentarer: