söndag 7 februari 2010

Det var en gång...

Sitter och tänker på hur sorgligt det kommer att bli när man ska ta farväl av alla nära och kära här i stan. Allt från kollegor, vänner och familj. Inte för att jag ska så långt bort men mitt hem kommer flyttas cirka 28 mil neråt landet och hemma i Oskarshamn kommer inte vara hemma längre. Sedan är man gäst när man kommer hit. Konstig känsla.
Fast i och för sig... hemma kommer nog ändå alltid att vara hemma. Jag vet inte om jag har tagit rätt beslut gällande allt det här men det återstår att se. Jag tror att man måste ta de chanser man får här i livet för att utvecklas som människa och för att förändra sitt liv. För att mogna, hitta sig själv... ja, ingenting är omöjligt och allt du gör här i livet gör dig till en bättre och starkare person. Det är en tanke jag vill tro på.
Du gör massor av val här i livet, både dåliga och bra val men samtliga val du gör har en mening. Det finns alltid en anledning till att du gör de där valen och jag tror att i slutänden så slutar allting lyckligt, precis som i en saga.

... och så levde de lyckligt i alla sina dagar.

Inga kommentarer: