fredag 12 februari 2010

TV4:as megatabbe


Visst, jag vet att jag är lite efter i diskussionen angående TV4:as agerande jäntemot journalisten Elisabeth Höglund men det är inte förrän nu jag har tagit till mig det ordentligt. Jag förstod inte riktigt varför hon fick lämna Förkväll men nu när jag har läst på det lite så känner jag att det är något jag kan diskutera.
Jag har alltid tyckt att Förkväll har varit ett riktigt skitprogram med onaturliga progamledare som är fruktansvärt pinsamma. Elisabeth Höglund var i alla fall pinsam med stil till skillnad från Yvonne Ryding och Carin Da Silva som ständigt avbryter gästerna och pratar i munnen på varandra. Sedan Elisabeth fick lämna programmet har programmet tagits till en ny nivå... dock åt fel håll. Nu är det bara onaturligt och tydligen så handlar allt om att vara snygg i rutan istället för att vara en intressant person med en bra personlighet.

Jag håller med Elisabeth, hon är alldeles för bra för det där programmet. Hon borde syssla med riktig journalistik istället för att tvinga stackars hundar att gå på catwalk i en sketen tv-studio.
Beröm till Elisabeth som står upp för sig själv och stor kritik till TV4 som inte kan se det äkta i en människa.

Age is a matter of mind, and if you don't mind it doesn´t matter.

Inga kommentarer: