lördag 13 februari 2010

My Winter Wonderland

Stora mängder snö har fallit över Oskarshamn och övriga Sverige igen så därför har snöskottning stått på schemat idag. Som den goda granne jag är skottade jag även på gatan, nåväl, i alla fall utanför min egen uppfart. Min lilla Micra klarar inte all denna snö och minsta snövall så kör man fast vilket inte är särskilt roligt. Nu är det i alla fall snyggt och fint utanför uppfarten och förhoppningsvis får det vara så ett tag. Ryktet har ju dock sagt att det ska falla ännu mer snö under natten och morgondagen. Perfekt träning är det i alla fall och man kan ju se skottningen som en kompensation att man tog bilen istället för att använda sitt sunda förnuft och promenera.
Farmor bjöd förresten på lax med potatis och romsås idag. Finns inget godare än farmors mat, eller hur?

Ha en mysig lördag! Det ska jag ha med min lilla sjukling.
Ciaao

Inga kommentarer: