fredag 5 februari 2010

Förseningar i vinterkylan

Jösses, vilken dag!
Tåget var nämligen försenat från Helsingborg vilket innebar att jag missade anslutningen i Hässleholm och likaså anslutningen i Växjö. Jag skulle varit hemma klockan 12 men var inte hemma förrän 17.30. Tror ni att det var segt att gå runt i Växjö i 4,5 timme med en otymplig sportbag och en axelremsväska som slog mot rumpan när man gick.
Nåväl, jag passade i alla fall på att gå ett varv runt den stelfrusna Växjösjön. Det var vackert och mysigt till en början men när varvet började närma sig sitt slut så letade jag desperat efter en bänk att vila mig på men, ack, ack, ack, alla bänkar var stelfrusna och fulla av snö och någon urinvägsinfektion ville jag inte ha så det blev inget vilande där inte.
Sedan gick jag in mot stan för att se om det fanns något mysigt ställe man kunde äta på men det slutade med att jag hamnade på McDonalds. Det kändes enklast och framförallt, billigast.
Efter lunchen blev det en sväng på stan för att kolla på lite inredningsprylar, framför allt kuddar, mattor, ljus och liknande. Sådant där som blir så aktuellt att kolla på när man vet att man snart ska få inreda sin egen lägenhet^^. Får se vad Jimmie går med på, jag har sagt att han får inreda vardagsrummet om jag får inreda sovrummet precis som jag vill men kanske lovade jag lite för mycket. Vet inte om jag kommer kunna hålla fingrarna i styr. På sätt och vis har vi samma smak men visst är jag beredd på att det kommer bli lite småtjafs om vad som är fint och inte.

Nu är jag i alla fall hemma och jag laddar för en superslapp helg för att tillfriskna helt från veckans vinterkräksjuka.
Kanske blir det en date med Malin på söndag. Hoppas^^.

Inga kommentarer: