lördag 20 februari 2010

Packing my bags

Idag är det snöstorm ute (igen), och det beräknas falla cirka 40-50 centimeter snö i Oskarshamn den här helgen.
Kanske man skulle passa på att börja packa inför flytten? Rota igenom alla garderober och se vad man hittar för spännande. Ska bli kul att se hur det ska gå att få med allt på tåget ner. Egentligen skulle pojken kommit och hämtat mig men som det ser ut nu så blir det inget med det på grund av vädret.
Shit, om en vecka ska jag flytta! Denna gången packar man inte för att komma hem igen efter några dagar utan nu packar man för att flytta till ett nytt hem. Känns skitläskigt och overkligt. Snart ska man klara sig helt själv, handla massa mat, köpa möbler, laga mat varje dag, börja jobba på allvar, städa, tvätta, diska. Ja, sådana saker som man inte behöver göra annars om man är en bortskämd och lat tjej som jag.
Nu är det allvar och det är precis vad jag behöver.
Detta blir en inträdesbiljett till vuxenvärlden!

I like it och att jag ska flytta till en av Sveriges vackraste städer är ju inte heller så illa pinkat!

Ciaaaao

1 kommentar:

Maria Roth sa...

Svar: Nix, det var till Latitud :)