torsdag 4 februari 2010

Valentine´s day

När man är hemma och är sjuk blir det en massa tid över till tankar och funderingar. Idag slog det mig att det faktiskt snart är alla hjärtans dag, nämligen om 10 dagar.
Jag vet inte riktigt vad jag och alla hjärtans dag har för förhållande. På sätt och vis är jag nog lite av en romantiker och det är kanske just därför jag tycker det där med alla hjärtans dag är väldigt överskattat. Vad är det egentligen för romantiskt med att vara romantisk en dag då alla ska vara romantiska? Näe, sådant ska komma spontant tycker jag.
Vad är då romantiskt egentligen? För somliga är romantik en lyxig middag med levande ljus, för andra är det att sitta och mysa under en filt med en bra film och för andra kan det vara romantiskt att bara hålla handen. Det finns en mängd olika grejer som kan tolkas som romantik och jag tycker att vi borde vara mer romantiska året runt. Istället för att köpa något jättedyrt i present till din älskling på alla hjärtans dag kanske det är bättre att erbjuda henne/honom ryggmassage någon gång då och då, laga mat om han/hon haft en tuff dag, göra det lite extra fint hemma med lite ljus, chips och en bra film, ja ni förstår. Det finns så mycket små saker som förstärker ett förhållande mer än att köpa ett jättedyrt halsband på alla hjärtans dag.

Vad tycker du är romantiskt?
Vad tycker du om alla hjärtans dag?
Kommentera gärna...

Inga kommentarer: