lördag 27 februari 2010

Kommentarer om kvällens artister

Som jag misstänkte, Sibel kunde inte göra en Lady Gaga och hon borde verkligen hålla sig till sina ballader. Det är det hon kan och det är det hon kommer kommas ihåg för.
Här kommer lite personliga åsikter om kvällens bidrag:

1. Sibel - Stop
Kommentar: Hon försökte tuffa till sig med en Lady Gaga-inspirerad stil men det blev snarare ännu mesigare än vanligt. Låten var alldeles för platt och förutsägbar. Likaså Sibel som på något sätt försvann in i scenen trots sin annorlunda och färgstarka klänning.
Varken låten eller Sibel kom igång någon gång under framträdandet.
2 av 5

2. Py Bäckman - Magisk stjärna
Kommentar: Är det inte Lady Gaga så är det Ozzy Osbourne man fått inspiration av och jag kunde inte annat än att gapskratta när Py kom ut på scenen och började sjunga. Sångmässigt lät det som en Caroline af Ugglas-dänga och stilmässigt var det självaste Ozzy Osbourne som varit förebild. Jag försökte blunda och bara lyssna på låten men inte ens det kunde rädda det här numret.
1 av 5

3. Neo - Human Frontier
Kommentar: En färgstark klick i tävlingen som stilmässigt påminde väldigt mycket om Salem al Fakir. Låten svängde ordentligt och helt ärligt blev jag lite sugen på att dansa. Att han dessutom har en stark personlighet som lyser rakt igenom förstärkte verkligen hans framträdande.
4 av 5

4. Lovestoned - Thursday
Kommentar: En svängig låt som jag dock kände att jag kunde missa för att gå och fylla på mitt glas med cola. Inget jag fastnade för alltså. Musikaliskt var det bra framfört med bra sångare och ett allmänt bra framträdande. Kändes dock lite som en låt som aldrig kom igång och de kändes lite B.
3 av 5

5. Anna Bergendahl - This is my life
Kommentar: En mäktig och kraftfull ballad med bra sång och bra musik. Personligen har jag dock svårt för Anna som har en väldigt speciell sångröst. Hon känns lite väl nasal ibland och det tycker jag förstör charmen. Less is more så att säga. Hennes outfit var väl inte världens snyggaste med en väldigt ljusrosa klänning (kanske var den vit?) med röda converse till. Njaaa, jag gillar själv att matcha färger men rött och ljusrosa känns extremt fel.
4 av 5

6. Pernilla Wahlgren - Jag vill om du vågar
Kommentar: Att det här bidraget skulle vara annorlunda än det hon gjort tidigare var ju inte riktigt helt sant. Inte heller att det här numret skulle vara lite tuffare och rockigare. Jag tyckte det var samma gamla vanliga, sockersöta Pernilla som sjöng en låt som lät som en gammal schlagerdänga med bottenplacering. Kändes bara töntigt och förutsägbart.
2 av 5

7. Noll Disciplin - Idiot
Kommentar: Jag satt verkligen och hoppades på att dessa sköna killar inte skulle skämma ut sig och till min stora lättnad så gjorde de ett jäkligt bra nummer. Jag hoppas verkligen att detta kommer bli en sommardänga och den kommer lätt ljuda i mina öron i sommar när jag ligger på stranden och solar. Strålande härlig, med fart och fläkt låten igenom. Killarna överraskade mig verkligen positivt. Dock inte en låt som klarat sig bra i Eurovision.
5 av 5

8. Peter Jöback - Hollow
Kommentar: Peter Jöback är Peter Jöback. Han sjunger grymt bra och han vet vad han gör när han står på scenen. Det är kanske det som blir lite tråkigt och platt med hans framträdande. Han är alldeles för säker. Jag tyckte det blev lite psalm-varning på låten i vissa stunder men det är helt klart en bra låt. Dock tycker jag att man ska få rysningar av en riktigt bra ballad. Det fick jag inte av denna så därför blir det inget toppbetyg.
3 av 5

Vad tycker ni om kvällen och om Melodifestivalen i år?
Kommentera gärna, det är så kul att veta vad ni läsare tycker!

Puss

1 kommentar:

Anna-Maria sa...

Nej, något bra startfält är det verkligen inte i år!
Tyckte det var bra och rätt att Peter Jöback och Anna Bergendahl gick vidare men Pernilla Wahlgren känns lite uttjatad vid det här laget.

Det var helt enkelt bättre förr! ;)